.

Tort cu Rom

Cum se face tort cu rom, reteta culinara pentru tort cu rom

Ingrediente:
  • Blat
  • 200 g pudra
  • 6 oua
  • 5 picaturi esenta rom Dr.Oetker
  • 150 g migdale macinate
  • 150 g faina
  • 2 plicuri original pudding de vanilie DR.Oetker
  • 1 plic zahar vanilat Dr.Oetker
  • Crema
  • 1 l smantana pentru frisca ( 500 ml smatana dulce peste 40 % grasime+500 ml frisca lichida Creme patisser )
  • 50 g cacao
  • 50 g zahar pudra
  • 2 fiole esenta rom Dr.Oetker
  • 2 plicuri intaritor frisca Dr.Oetker -optional-eu n-am folosit,n-a fost nevoie
  • Sirop
  • 350 ml apa
  • 3 linguri zahar
  • 2 fiole esenta rom Dr.Oetker
  • Decor
  • spirale de cacao umplute cu frisca
  • ornamente de ciocolaat Dr.Oetker
Mod de preparare:

Blat :

Blatul l-am facut cu a zi inainte si am folosit o forma rotunda cu inel de tasabil ,diametru de 24 cm.Galbenusurile cu zaharul,zaharul vanilat si esenta de rom le-am mixat bine pana s-a topit zaharul.Albusurile cu un praf de sare le-am batut bine si le-am incorporat in galbenusuri.Faina,migdalele macinate si praful de budinca le-am amestecat si apoi adaugat peste amestecul de mai sus,omogenizand bine.Am tapetat forma de tort cu hartie de copt ,am turnat compozitia in forma si am dat forma la cuptorul preincalzit la 180 grade,este gata cand trece testul scobitorii.Se las ala rece,se taie in 3, a doua zi.

Sirop :

Apa cu zaharul se pun la fiert,pana de in clocot,se trage de pe foc se adauga esenta de rom,se lasa la racit.

Crema :

Am amestecat smantana dulce cu frisca lichida,am adaugat,zaharul farin,esenta de rom si cacaoa,apoi am mixat bine,pana am obtinut o crema ferma.

Asamblare :

Blatul taiat in trei.Pe un platou asezam prima bucata de blat o insiropam bine,adaugam crema si nivelam,asezam a doua parte de blat,insiropam,asezam crema ,nivelam.Apoi ultima parte de blat insiropat si imbracam tortul cu restul de crema.Ornam cu spirale de cacao si crema de frisca si ornamente de ciocolata.

sursa: Clementina-Catalina Stoicescu

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright (c) 2010 Retete culinare - Retetele apartin autorilor de drept. Sursa retete: Practic in bucatarie, Bucataria de azi
Sponsored by : Bloggermint